1. Polska bezgotówkowa
  2. Projekty
  3. Terminal płatniczy w telefonie
Terminal płatniczy w telefonie

Terminal płatniczy w telefonie

1 min czytania

2022 rok zaczął się rewolucją w dziedzinie płatności. W życie weszły bowiem przepisy, zgodnie z którymi przedsiębiorcy powinni zapewnić swoim klientom – poza tradycyjną gotówką – przynajmniej jedną metodę płatności bezgotówkowej za usługi i towary.

Nie znaczy to, że każdy punkt usługowy czy sklep musi od razu zostać wyposażony w terminal płatniczy. Chodzi tu również o przelewy, BLIK albo płatności przyjmowane za pomocą własnego smartfona czy tabletu. Aby zmienić swoje prywatne urządzenie w terminal, wystarczy aplikacja do przyjmowania płatności.

- Trend płatności bezgotówkowych, który jeszcze kilka lat temu obejmował głównie firmy z dużych miast, dziś również rozprzestrzenia się na małe miejscowości i tereny wiejskie. Właściciele biznesów dostrzegają wiele korzyści płynących z obrotu bezgotówkowego. Przede wszystkim nie tracą klientów, którzy odchodzili od lady, słysząc „Płatność tylko gotówką”. Wręcz przeciwnie – często zyskują nowych, skracają czas obsługi, ograniczają wyzwania związane z obsługą gotówki, a co równie ważne – zyskują wizerunkowo w porównaniu do swoich konkurentów– komentuje Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Zobacz więcej: Terminal płatniczy w telefonie 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy