2024 | Future of Payments
II edycja Future of Payments – inspiracje, innowacje i przyszłość płatności
22 października 2024 roku w warszawskim Crowne Plaza The HUB odbyła się druga edycja konferencji Future of Payments, organizowana przez Fundację Polska Bezgotówkowa. Wydarzenie zgromadziło ponad 400 uczestników, w tym przedstawicieli sektora bankowego, międzynarodowych firm technologicznych, fintechów, administracji publicznej oraz ekspertów z Polski i zagranicy.
Konferencję otworzyła zamknięta sesja roundtable, podczas której dyskutowano o przyszłości płatności. Następnie Natalia Hatalska, założycielka infuture.institute, wygłosiła prelekcję inaugurującą pt. „Patrząc w przyszłość: trendy, ryzyka i szanse”, skupiając się na megatrendach wpływających na branżę finansową.
Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Jowita Michalska (Digital University), Przemysław Kucharski (Cledar), dr Alexander Schmidt (Normative) oraz Linas Beliūnas, ekspert rynku fintech. Dyskutowano o roli sztucznej inteligencji, zrównoważonym rozwoju, cyberbezpieczeństwie oraz innowacjach w ekosystemie płatności.
Zwieńczeniem konferencji była uroczysta Gala Wieczorna, podczas której uhonorowano osoby, firmy i inicjatywy mające istotny wpływ na rozwój płatności cyfrowych w Polsce. Nagrody przyznano w siedmiu kategoriach, m.in.:
- Wydarzenie przełomowe dla rynku – Projekt mObywatel
- Innowacja na miarę naszych czasów – InPost Pay
- Wyprzedzając przyszłość – Wizjoner: Brunon Bartkiewicz, Prezes ING Banku Śląskiego
- Zielone oblicze technologii – Recyklomat (projekt Mastercard, Fiserv i Selfmaker)
- W świecie Smart Cities – Wdrożenie 1500 ładowarek do samochodów elektrycznych (eService i EloCity)
- Ciekawa inicjatywa edukacji finansowej – Kampania społeczna „Nie pomagaj się okraść”
- Strefa Partnerów – terminal biometryczny PayEye oraz Worldline
Partnerzy i patroni
Wydarzenie odbyło się pod patronatem honorowym Ministerstwa Finansów. Partnerami konferencji byli m.in. Mastercard, VISA, Związek Banków Polskich, Biuro Informacji Kredytowej, Blik, BotSense NASK, IDEMIA Group, Ingenico, NASK, SGB-Banki Spółdzielcze oraz Velobank. Patronat medialny objęły Forbes, BANK, Bank.pl, money.pl i wp.pl.